Atsiliepimai
Aprašymas
Šis vadovėlis parengtas pagal 2022 m. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) patvirtintą naują Istorijos vidurinio ugdymo programą, kuri Lietuvos švietimo sistemoje pradėta praktiškai įgyvendinti nuo 2023 metų. Kadangi vidurinio ugdymo Istorijos programos turinys buvo atnaujintas ir papildytas, o jos konstrukcija, palyginti su buvusiąja, pakito iš esmės, ši mokymo priemonė skirta padėti mokytojams ir 12 (IV gimnazijos) klasės mokiniams ją tinkamai įsisavinti.
Šis istorijos vadovėlis apima ugdymo programos dalis, skirtas Tarptautinių santykių (Pasaulio ir Lietuvos) bei Religijų ir mentaliteto (Pasaulis) istorijos klausimams nagrinėti. Konkrečios Pasaulio ir Lietuvos istorijos temos išdėstytos chronologine tvarka kiekviename temų bloke, o ne atskirai, kaip pateikta ugdymo programoje. Šia tvarka vadovaujantis, mokiniai galės paraleliai lyginti Pasaulio ir Lietuvos istorijos procesus laike. Tokia kurso mokymosi eiga yra tik rekomendacinio pobūdžio. Mokytojai, sudarinėdami mokslo metų teminius pamokų planus, gali rinktis: mokyti vadovėlyje siūloma tvarka arba, atvirkščiai – iš pradžių mokyti Pasaulio, o tik vėliau Lietuvos istorijos temų.
Kiekvienos vadovėlio temos struktūrą sudaro kelios dalys.
Viliamės, kad ši mokymo(si) priemonė sudarys galimybę mokiniams, pasirinkusiems istorijos mokomąjį dalyką, paneigti vieno garsaus XX a. politiko metaforą, teigiančią, kad „Istorija yra pati geriausia mokytoja, turinti pačius blogiausius mokinius“, o mokytojams palengvins jų darbą nuolat besikeičiančios Lietuvos švietimo sistemos ugdymo turinio iššūkiuose.
Šis vadovėlis parengtas pagal 2022 m. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) patvirtintą naują Istorijos vidurinio ugdymo programą, kuri Lietuvos švietimo sistemoje pradėta praktiškai įgyvendinti nuo 2023 metų. Kadangi vidurinio ugdymo Istorijos programos turinys buvo atnaujintas ir papildytas, o jos konstrukcija, palyginti su buvusiąja, pakito iš esmės, ši mokymo priemonė skirta padėti mokytojams ir 12 (IV gimnazijos) klasės mokiniams ją tinkamai įsisavinti.
Šis istorijos vadovėlis apima ugdymo programos dalis, skirtas Tarptautinių santykių (Pasaulio ir Lietuvos) bei Religijų ir mentaliteto (Pasaulis) istorijos klausimams nagrinėti. Konkrečios Pasaulio ir Lietuvos istorijos temos išdėstytos chronologine tvarka kiekviename temų bloke, o ne atskirai, kaip pateikta ugdymo programoje. Šia tvarka vadovaujantis, mokiniai galės paraleliai lyginti Pasaulio ir Lietuvos istorijos procesus laike. Tokia kurso mokymosi eiga yra tik rekomendacinio pobūdžio. Mokytojai, sudarinėdami mokslo metų teminius pamokų planus, gali rinktis: mokyti vadovėlyje siūloma tvarka arba, atvirkščiai – iš pradžių mokyti Pasaulio, o tik vėliau Lietuvos istorijos temų.
Kiekvienos vadovėlio temos struktūrą sudaro kelios dalys.
Viliamės, kad ši mokymo(si) priemonė sudarys galimybę mokiniams, pasirinkusiems istorijos mokomąjį dalyką, paneigti vieno garsaus XX a. politiko metaforą, teigiančią, kad „Istorija yra pati geriausia mokytoja, turinti pačius blogiausius mokinius“, o mokytojams palengvins jų darbą nuolat besikeičiančios Lietuvos švietimo sistemos ugdymo turinio iššūkiuose.
Atsiliepimai